Prezydent Miasta Racibórz informuje producentów rolnych o możliwości złożenia wniosku o oszacowanie szkód w uprawach, spowodowanych gradem w dniu 19 czerwca 2024 roku, przez Komisję powołaną przez Wojewodę Śląskiego.
Gdzie pobrać i złożyć wniosek:
- Wniosek można pobrać ze strony internetowej (BIP) lub otrzymać w Urzędzie Miasta (pokój nr 224, II piętro).
- Wypełniony wniosek należy złożyć do 12 lipca 2024 r.
Załączniki do wniosku:
- Kserokopia wniosku o płatności bezpośrednie na rok 2024, celem weryfikacji informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego.
- Kopia ubezpieczenia upraw (jeśli były ubezpieczone).
- W przypadku posiadania w gospodarstwie zwierząt, zaświadczenie o ich ilości wydane przez ARiMR.
Uwaga: Wnioski niekompletne, nieczytelne i bez wymaganych załączników nie będą przyjmowane lub zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
Komisja ds. szacowania szkód: Komisja powołana przez Wojewodę Śląskiego oceni szkody spowodowane przez:
- Grad
- Deszcz nawalny
- Ujemne skutki przezimowania
- Przymrozki wiosenne
- Powódź
- Huragan
- Piorun
- Obsunięcie się ziemi
- Lawinę
- Suszę (w środku trwałym)
Zgłoszenie szkód spowodowanych suszą: Wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych suszą w 2024 roku można składać indywidualnie, bez udziału Gminy, drogą elektroniczną poprzez specjalną aplikację publiczną na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi: APLIKACJA. Logowanie możliwe jest m.in. przez profil zaufany, bankowość elektroniczną lub e-dowód.
Złożenie wniosku przez aplikację publiczną jest obligatoryjne i stanowi warunek do otrzymania ewentualnej pomocy finansowej.


